سایت

سایت ها

سایت

سایت ها

سایت ها

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چرا برای پیشرفت سایت به سئو کار نیاز داریم ؟

چرا برای پیشرفت سایت به سئو کار نیاز داریم ؟Reviewed byMehdionJan 15Rating:5.0چرا برای پیشرفت سایت به سئو کار نیاز داریم ؟چرا برای پیشرفت سایت به سئو کار نیاز داریم ؟,دلیل سئو سایت,چرا باید سایت را سئو کرد,سئو کردن سایت,سفارش سئو,سئو قالب,استخدام سئو کار,دلیل استفاده از سئو کار

چرا برای پیشرفت سایت به سئو کار نیاز داریم ؟

تفاوتی نمی‌کند که شما در عرصه هنری فعالیت می‌کنید یا صاحب یک تجارت کوچک و یا حتی یک بیزنس بزرگ هستید؛ در هر زمینه‌ای که فعال هستید یک وب‌سایت پویا با رعایت استانداردها و اصول وب می‌تواند به کسب و کار و فعالیت شما رونق بدهد. کافی است کمی خلاقیت داشته باشید و وب‌سایت خود را جدی بگیرید! فقط از منظر خودتان به سایتتان نگاه نکنید به این فکر کنید که مشتریان و بازدید کنندگان به دنبال چه کلماتی در موتورهای جستجو هستند و چطور می‌توان بازدیدکننده را یک مشتری تبدیل کرد؟ آیا آماری از بازدید سایت خود دارید؟ چقدر از وقت خود را صرف بررسی و تحلیل آمار سایتتان می‌کنید؟

سئو کار

چرا برای پیشرفت سایت به سئو کار نیاز داریم ؟

وبسایت ها در تمامی موضوعات و حیطه های کاری (niches) دارای رقیبان زیادی هستند . میلیون ها وبسایت وجود دارند و خیلی بیشتر از این مقدار به وجود خواهند آمد . اما حقیقت تلخ آن است که در هر موضوع و کلمه کلیدی ، تنها ۱۰ وبسایت اول در نتایج جست و جو میتوانند فروش مناسب داشته باشند و درآمد خوبی کسب کنند. شاید بگویید روش های دیگری برای جذب بازدید کننده هست چرا به سراغ آنها نرویم ؟ باید بگویم که زمانی که بازدید کنندگان در موتور های جست و جو مثلا “هندزفری بی سیم” را جست و جو میکنند ، نمیخواهند داستان های مربوط به این وسیله را بخوانند ، میخواهند آن را بخرند و این یعنی فرصت . شاید درصد موفقیت شما در این روش ۹۰% باشد ، اما اگر به سراغ روش های دیگر بروید زیر ۱۰% خواهد بود.

از هر بازاریاب آنلاینی و با تجربه ای در رابطه با فروش بیشتر بپرسید ، مسلما بهینه بودن برای موتور های جست و جو و مطالب خوب را پیشنهاد میدهد. اما فقط مطالب خوب برای افزایش رتبه کافی است ؟

مزایای استخدام سئوکار

موتور های جست و جو ، روبات هایی بیش نیستند که فقط کمی هوشمند عمل میکنند . آنها توانایی خواندن و فهمیدن مطالب خوب را ندارند و نمیتوانند به تنهایی بفهمند که کدام نوشته  خوب است و کدامین بد. پس چگونه میتوانند وبسایت ها را رتبه بندی کنند ؟ پاسخ ساده است ، با توجه به ارتباط کلمات کلیدی به متن و همینطور لینک های دریافتی و همینطور ، اماده بودن وبسایت برای پذیرایی از موتور های جست و جو . هیچ ابزار یا کاری نیست که به تنهایی بتواند رتبه سایت شما را در موتور های جست و جو افزایش دهد . در حقیقت ، بازاریابی آنلاین ، به چندین عامل در کنار هم نیاز دارد و تنها یک عامل کاری را از پیش نمیبرد . همینطور که مطالب خوب به سئو نیاز دارند ، سئو هم به مطالب خوب نیاز دارد.

کدام سئوکار را انتخاب کنم ؟

اگر دانش و زمان کافی برای انجام بهینه سازی را ندارید ، حتما باید یک سئوکار خوب را برای بهینه سازی وبسایتتان انتخاب کنید . سئو وبسایت شما را در موتور های جست و جو مطرح میکند ، پس میتواند به پیشرفت شما و برندتان کمک کند . سعی کنید برای سئو بودجه خیلی محدودی تعیین نکنید ، اینگونه میتوانید بیشتر از سئوکار خود توقع داشته باشد . چون سئو یک کار سخت و زمانبر است و اگر شخصی از شما هزینه بسیار پایین تقاضا میکند ، به سمتش نروید ! چون میتواند ضربه های زیادی به شما و وبسایتتان بزند . نمیگویم که به سراغ افراد با هزینه های بسیار بالا بروید ، اما به جز بحث های مالی و اتقصادی ، به عقلتان هم مراجعه کنید و ببینید که آیا سئو اینقدر ارزان است ؟

پس در مورد انتخاب سئوکار خود کمی هوشمندانه برخورد کنید . سعی کنید که اول نیاز هایتان را بسنجید و سپس به سراغ خدمات سئو بروید و انتخاب سئوکار بروید

 

  • ali alibaba
  • ۰
  • ۰

آموزش تغییر دامنه و انتقال سایت به آدرس جدید

آموزش تغییر دامنه و انتقال سایت به آدرس جدیدReviewed byMehdionJan 31Rating:4.0آموزش تغییر دامنه و انتقال سایت به آدرس جدیدآموزش تغییر دامنه و انتقال سایت به آدرس جدید,آموزش تغییر دامین و انتقال سایت به آدرس جدید بدون تاثییر در گوگل,اموزش تغییر دامین,انتقال و ریداکت دامین,سئو وب

آموزش تغییر دامنه و انتقال سایت به آدرس جدید

n00159503-b

قبل از شروع هر کاری حتما از دیتابیس و یا کل هاست خودتون بکاپ بگیرین، برای این کار از کنترل پانل های CPanel و DirectAdmin می توانید استفاده کنید یا از افزونه های بکاپ گیری مثل BackupBuddy ، BackWPup و WordPress backup to Dropbox  استفاده کنید.

تغییر نام دامنه، می تواند تأثیر بسیاری جدی بر روی ترافیک سایت بگذارد. به طوری کلی تغییر نام دامنه از دیدگاه سئوتوصیه شده نیست به دلیل اینکه هر دامنه ای دارای معیارها، ویژگی ها و از همه مهمتر هایپرلینکهایی است که روی سئوی سایت تأثیر می گذارد و ممکن است با تغییر نام دامنه فاکتورهای مهم دامین قبلی منتقل نشوند.

در این راهنمای سئو، به تشریح مراحل تغییر نام دامنه بدون از دست دادن ترافیک سایت می پردازیم.

مرحله یک: ثبت دامنه جدید یا خرید دامنه قدیمی

اولین چیزی که برای تغییر دامین سایت باید انجام دهید، بدست آوردن دامنه جدید است، زمانیکه یک دامنه قدیمی را خریداری می نمایید، توجه داشته باشید دامین انتخابی توسط موتورهای جستجو بلاک نشده باشد، برای کسب اطلاعات در مورد دامین می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

  • با استفاده از http://www.domaintools.com در مورد دامین اطلاعات کسب نمایید.
  • با اضافه کردن دامین در گوگل وب مستر تولز می توانید آمار دامین و تمام هشدارهای دریافتی را مشاهده نمایید.

مرحله دو: آپلود صفحه “coming soon”

اگر شما چند هفته قبل از انتقال سایت، یک صفحه html در دامین جدید آپلود نمایید، در واقع به موتورهای جستجو امکان crawl و ایندکس کردن سایت جدید را می دهید.

در نتیجه با قرار دادن متن در صفحات خود، به موتورهای جستجو کمک می کنید که محل وب سایت جدید را شناسایی نمایند و تشخیص دهند که دامین جدید یک سایت واقعی است نه یک دامین پارک شده.

مرحله سه: انتقال بخش های کوچک سایت (اختیاری)

در صورت امکان، به جای انتقال همه صفحات به دامین جدید، ابتدا از بخش های کوچکتر سایت شروع نمایید. به عنوان مثال ابتدا دامنه فرعی را منتقل و تست نمایید سپس چند هفته بعد، بعد از اینکه مطمئن شدید ترافیک سایت شما به طور جدی تغییر نکرد، می توانید سایر بخش های سایت را منتقل کنید.

استفاده از همین روش برای ادغام چند سایت و انتقال آنها به یک دامین جدید نیز امکان پذیر است.

شما می توانید ابتدا بخش هایی که کمترین ترافیک را دارند منتقل نمایید، سپس سایر بخش های سایت انتقال یابند.

اگرچه این مرحله اختیاری است، اما به شما توصیه می کنیم که حتما این مرحله را انجام دهید تا از ایجاد مشکلات جدی بر روی سئوی سایت جلوگیری شود.

مرحله چهار: آپلود صفحات سایت در دامین جدید

گام بعدی آپلود صفحات، تصاویر و فایلهای سایت است. فقط توجه داشته باشید، اگر تصمیم دارید که نام فایل و یا مسیر را تغییر دهید، حتماً یادداشت نمایید تا در مرحله بعد از آنها استفاده شود.

مرحله پنج: ریدارکت صفحات قدیم به صفحات جدید

هنگامی که صفحات را در دامنه جدید آپلود نمودید باید صفحات قدیم را به آدرس جدید ریدارکت کنید فقط توجه داشته باشید که کل سایت را به دامین جدید ریداریک نکنید بلکه برای هر صفحه این عمل انجام شود.

به شدت تاکید شده است که از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده شود زیرا تمام ویژگی های دامین سایت قبلی را منتقل می نماید اما تغییراتی که انجام می دهید دائمی است. در صورتیکه بخواهید در آینده تغییر مسیر دیگری داشته باشید از ریداریکت ۳۰۲ استفاده نمایید البته در این روش تمام خواص دامین قبلی منتقل نمیشود.

تنها نکته ای که در ۳۰۱ ریدایرکت باید به آن توجه داشت اینست که آدرس ها از صفحات قدیمی به صفحات جدید باید مستقیم باشند.

مرحله شش: استفاده از ابزار تغییر آدرس در گوگل وب مستر تولز

استفاده از ابزار تغییر آدرس گوگل وب مستر تولز، یکی از اقداماتی است که شما باید انجام دهید. پس از اینکه هر دو سایت را در گوگل وب مستر تولز ثبت کردید، شما باید مشخص کنید که دامین سایت قبلی به آدرس جدید منتقل شده است.

این کار به گوگل کمک می کند تا به وضوح درک کند که کل سایت به این دامنه منتقل شده است.

مرحله هفت: بروز رسانی لینکهای مهم

به شدت توصیه شده است تمام سایتهایی که به سایت قبلی شما لینک می دهند را بروز رسانی نمایند (سایتهای که دارای پیج رنک بالایی هستند)

البته شما مجبور نیستید با تمام و بمسترهایی که به سایت شما لینک داده اند تماس بگیرید، به جای آن بر روی مهمترین آنها تمرکز کنید.

مرحله هشت: صبور باشید و سایت را به روز نگه دارید

تغییر نام دامنه سایت یکی از بروز رسانی های عمده ای است که شما می توانید بر روی سایت انجام دهید. صبور باشید و مطمئن شوید که زمان لازم را برای تست کامل سایت اختصاص داده اید.

همچنین نام دامنه جدید را به صورت منظم تمدید نمایید و اجازه ندهید که اکسپایر شود.

اگر شما مراحل تغییر نام دامنه سایت بر اساس اصول سئو را به صورت کامل و دقیق انجام دهید، تغییر ترافیک سایت به حداقل خواهد رسید واز طرفی روی سئوی سایت تاثیر نمی گذارد.

فراموش نکنید که هرگز نام دامنه خود را تغییر ندهید مگر اینکه گزینه دیگری نداشته باشید.

  • ali alibaba
  • ۰
  • ۰

پنالتی گوگل چیست و چه تاثیری روی سایت دارد

پنالتی گوگل چیست و چه تاثیری روی سایت داردReviewed byMehdionMar 25Rating:4.5پنالتی گوگل چیست و چه تاثیری روی سایت داردپنالتی گوگل چیست و چه تاثیری روی سایت دارد,پنالتی گوگل,پنالتی,سئو,چک کردن پنالتی گوگل,بیرون آمدن از پنالتی سایت,سئو سایت,پنالتی گوگل چیست,پنالتی شدن سایت.

پنالتی گوگل چیست و چه تاثیری روی سایت دارد

همانطور که می دانید برخی از وب سایتها با نقض قوانین گوگل سعی می کنند جایگاه خود را در نتایج جستجوها بالا ببرند و ترافیک بیشتری بدست بیاورند ولی گوگل نمی خواهد به چنین وب سایتهایی میدان بدهد.

شاید برای شما هم اخیرا اتفاق افتاده باشد که بازدید و ورودی گوگل شما به شدت کاهش بیابد

شاید دلیل های مختلفی داشته باشد مثلا عدم بروز رسانی,کپی برداری و …..

اما اگر بازدید شما بصورت ناگهانی کاهش یابد احتمالا توسط گوگل به اصتلاح پنالتی خورده اید!!

پنالتی گوگل

مفهوم پنالتی گوگل چیست؟

هنگامی که وب سایتی قوانین گوگل را نقض کند یکی از این دو اتفاق برایش رخ می دهد:

  1. از صفحه ۱ نتایج جستجوی گوگل به صفحه ۱۰ به بعد منتقل میشود – Algorithmic Penalty
  2. بصورت کامل از نتایج جستجوهای گوگل حذف می شود – Manual Penalty

هنگامی که یکی از این دو اتفاق رخ دهد بازدید وب سایت به شدت کاهش می یابد. به عنوان مثال وب سایتی که روزانه ۵۰۰۰ بازدید از گوگل داشته باشد پس از پنالتی شدن ممکن است تعداد بازدیدکننده هایش به کمتر از ۱۰۰۰ برسد.

در این حالت گفته می شود گوگل وب سایت خاطی را جریمه ، پنالتی یا پنالایز کرده است.

چگونه Algorithmic Penalty را تشخیص دهیم؟

اگر بازدید گوگل سایت شما کاهش پیدا کرده است ولی از نتایج جستجوها حذف نشده اید ابتدا یک نفس عمیق بکشید زیرا خطر از بیخ گوشتان گذشته است!

پس از اینکه نفسی تازه کردید می توانیم بنشینیم و ببینیم چه دسته گلی به آب داده اید!

Algorithmic Penalty معمولا زمانی رخ می دهد که گوگل الگوریتمهای خود را بروز رسانی کرده است و در این زمان مچ وب سایتهای متخلف را می گیرد!

شناسایی دلیل رخ دادن Algorithmic Penalty کمی دشوار است و به موارد متعددی بستگی دارد و باید الگوریتم های پاندا و پنگوئن و مواردی که سایر الگوریتمهای گوگل زیر نظر دارند را به دقت بررسی کنید.

چگونه Manual Penalty را تشخیص دهیم؟

اگر بازدید شما از گوگل به صفر رسید و دامنه وب سایت خود را در گوگل جستجو کردید و اثری از وب سایت شما نبود می توان حدس زد که منوال پنالتی بر روی وب سایت شما اعمال شده است.

در این حالت معمولا در وب مستر تولز یک پیام دریافت می کنید و به شما اطلاع داده می شود که وب سایتتان به دلیل نقض قوانین از نتایج جستجوی گوگل خارج شده است.

رفع Manual Penalty تقریبا دشوار است و ابتدا باید وب سایت را اصلاح کنید و سپس یک درخواست بازبینی reconsideration request برای گوگل ارسال کنید و منتظر نتیجه بمانید.

برخی از نکات مهم:

  1. وجود محتوای تکراری و بی کیفیت را بررسی کنید
  2. لینکهای ورودی وب سایت را بررسی کنید
  3. سرعت لود وب سایت را بررسی کنید
  4. سرور وب سایت را بررسی کنید
  5. و…

چک کردن پنالتی سایت

برای چک کردن اینکه سایت شما در گوگل پنالتی شده یا اینکه در سندباکس گوگل است از آدرس زیر می توانید استفاده کنید : (این سایت درصد خطای بالای دارد و نه از جانب گوگل و ما تایید نشده است)

http://pixelgroove.com/serp/sandbox_checker/

در مطلب بعدی سعی خواهیم کرد آموزشی در رابطه با خارج شدن از پنالتی گوگل قرار دهیم.

  • ali alibaba
  • ۰
  • ۰

۱۰ اشتباه رایج در میان وبلاگ نویسان

10 اشتباه رایج در میان وبلاگ نویسانReviewed byMehdionSep 27Rating:3.510 اشتباه رایج در میان وبلاگ نویسان10 اشتباه رایج در میان وبلاگ نویسان,وبلاگ,وبلاگ نویسی,سئو,سئو سایت,سئو وب سایت,بهینه سازی سایت,وبلاگ و وبلاگ نویسی آن هم از نوع حرفه ای، مسئله ای است که بار

۱۰ اشتباه رایج در میان وبلاگ نویسان

وبلاگ نویسی

وبلاگ و وبلاگ نویسی آن هم از نوع حرفه ای، مسئله ای است که بارها در رابطه با آن شنیده ایم، اینکه چگونه یک وبلاگ نویس حرفه ای باشیم و از حداقل امکانات موجود حداکثر استفاده را ببریم و بسته به نوع اهدافمان، بتوانیم به آنها به نحو احسن دست پیدا کنیم، مسئله ای است که بارها و در گوشه کنار وب، راجب آن به شکل پراکنده مطالبی خوانده ایم، اما شاید نکته ی مهم تر از دانستن اینکه چه باید بکنیم، این باشد که چه کارهایی را نباید انجام دهیم تا از یک وبلاگ نویس غیر حرفه ای به یک نویسنده وبلاگ حرفه ای و با تجربه تبدیل شویم، بد نیست در ادامه این یادداشت همراه ما باشید تا به صورت تیتروار برخی از این نکات را با هم مرور کنیم.

۱. ایجاد وبلاگ به تعداد خیلی زیاد

یکی دیگر از اشتباهات رایج وبلاگ نویسان غیر حرفه ای، ایجاد وبلاگ به تعداد خیلی زیاد، در یک بازه زمانی کوتاه است، مثلا به طور همزمان در بیش از ۵ وبلاگ بعضا از نوع مشابه، مطالب خود را منتشر می کنند، این کار نتنها موجب افت کیفیت تمام وبلاگ ها می شود، بلکه به نوعی موجب سردرگمی هم نویسنده وبلاگ و هم مخاطبان آن است، بعضا دیده شده برخی بیش از ۱۰۰ وبلاگ را به قول خودشان به اصطلاح سر پا نگه داشته اند! در صورتی که اصول حرفه ای گری و توان انسان حکم می کند که تمرکزگرایی و داشتن حداکثر ۲ تا ۳ وبلاگ ولی با به روزرسانی و مدیریت مناسب از داشتن صدها وبلاگ، ولی به صورت پراکنده و مشوش بهتر است؛ بد نیست کمی به خودتان استراحت دهید و به کارهای جانبی مثل ورزش و سرگرمی مشغول شوید!

۲. کپی تصاویر از وبلاگ ها و سایت های دیگر

کپی تصاویر از وبلاگ ها و سایت ها ی دیگر نیز می تواند به عنوان اشتباه وبلاگ نویسان عنوان شود، چرا که اگرچه مطالب با تصاویر زیباتر و جذاب تر به نظر می رسند، اما به دلیل اینکه آن تصویر به صورت مستقیم از سرور سایت یا وبلاگ دیگری نمایش داده می شود، لذا ممکن است به دلایل مختلف و از جمله حذف شدن تصویر، دیگر در وبلاگ شما هم نشان داده نشود، در این حالت مجموعه ای از مطالب بدون نمایش تصویر (و صرفا با نمایش قاب خالی تصویر) خواهید داشت که این چهره خوبی به وبلاگ شما نمی دهد، اگر می خواهید از تصاویر موجود در وب که کپی رایت خاصی ندارند استفاده کنید، بهتر است آنها را در سرویس های آپلود رایگان فایل مطمئن، قرار دهید و سپس در وبلاگ خود منتشر کنید، با این کار کنترل نمایش تصاویر به دست خودتان خواهد بود.

۳. استفاده زیاد از ابزارهای رایگان وبلاگ نویسی

همان طور که می دانیم، سایت های زیادی به عنوان خدمات دهنده در زمینه ابزارهای وبلاگ نویسی فعالیت می کنند و بعضا هم خدمات خوبی توسط آنها ارائه می شود، اما هیچ وقت سعی نکنید در استفاده از این نوع ابزارها زیاده روی کنید، علت این است که دیده شده این ابزارها بعضا موجب طولانی شدن بارگذاری وبلاگ می شوند، مثلا اگر سرور ابزاری دچار مشکل شده باشد و شما کدی از آن را در وبلاگ خود کپی کرده باشید، هنگام بارگذاری، مرورگر به جای نمایش کل وبلاگ، مدت زمانی در انتظار آن سرور خواهد ماند و این کار موجب سر رفتن حوصله کاربران و انصراف آنها از دیدن وبلاگتان خواهد شد، از طرفی برخی با پنهان کردن لینک های غیر استاندارد در بین ابزارهایشان، موجب پائین آمدن رتبه شما و بالا رفتن رتبه خودشان در موتورهای جستجو و از جمله در گوگل می شوند، جالب است بدانید ربات های خزنده گوگل بسیار هوشمندانه عمل کرده و لینک هایی را که در صفحه مثلا به صورت display: none یا در اندازه پیکسلی ناچیز هستند را شناسایی و به صورت لینک های مشکوک با آنها برخورد می کنند، وجود تعداد زیاد این نوع لینک ها (که شاید خودتان هم از وجودشان اطلاع نداشته باشید)، سبب بی اعتماد شدن جستجوگران وب، به وبلاگ شما خواهد شد؛ پس سعی کنید در حد رفع نیاز از این ابزارها استفاده کنید نه برای جلب توجه یا پُر کردن فضای خالی وبلاگ!

۴.کپی مطالب دیگران در وبلاگ خود

اولین گام در اینکه یک وبلاگ نویس حرفه ای باشیم این است که خودمان دست به قلم شویم و محتوای منحصر به فردی تولید کنیم، کپی مطالب از وبلاگ ها و سایت های دیگر به صورت مستقیم مخصوصا اگر منبع آن ذکر نشود، یکی از اشتباهات رایج وبلاگ نویسان غیر حرفه ای است، اگر می خواهید در وب به صورت حرفه ای فعالیت داشته باشید، باید بتوانید محتوایی جدید برای مخاطبانتان ایجاد کنید، در غیر اینصورت اگر از مطالب دیگران استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که شاید کپی و درج آنها کار ساده ای به نظر برسد، اما نوشتن و خلق یک مطلب هر چند به ظاهر ساده، کار پر زحمتی است و برای احترام به حقوق مولف، حتما منبع را ذکر کنید.

۵. مطالب بدون عنوان در وبلاگ

یکی دیگر از اشتباهات رایج وبلاگ نویسان غیر حرفه ای، انتشار مطالب بدون در نظر گرفتن عنوان و یا درج عنوان غیر مرتبط برای آنها است، اهمیت عناوین برای مطالب در وبلاگ علاوه بر اینکه مخاطبان را در انتخاب محتوای مورد علاقه آنها، راهنمایی می کند، در این است که موتورهای جستجو به مهترین چیزی که توجه می کنند، تیتر یا تگ title صفحات است، این تگ معمولا از عنوانی که شما برای مطلبتان انتخاب می کنید تشکیل می شود، از طرفی در سیستم های مدیریت وبلاگ، معمولا در باکس های کناری، مثلا در قسمت آخرین مطالب، فقط لینک به صورت تیتر داده می شود و پس از کلیک بر روی لینک، می توان وارد کل مطلب شد، واضح است که مطالب بدون عنوان به درستی لینک نخواهند شد و این موجب غیر حرفه ای جلوه دادن کارتان می شود.

۶. استفاده نکردن از تمام امکانات سیستم مدیریت وبلاگ

ایجاد و مدیریت یک وبلاگ به جهت رایگان بودن و عدم نیاز به سر و کار داشتن با مسائل فنی سرویس، می تواند فرصت خوبی برای افراد در جهت فعالیت حرفه ای رایگان در وب تلقی شود، اما جالب است که با همه این تفاسیر، خیلی از وبلاگ نویسان حتی نیمی از امکاناتی را که برای آنها فراهم شده است، استفاده نمی کنند، مثلا سیستم های ایجاد برچسب برای مطالب، ایجاد صفحات جداگانه، سرویس های آپلود عکس و فایل، فرم تماس با ما، فید RSS، ایجاد قالب های سفارشی، اتصال دامنه و فضای شخصی و خیلی چیزهای دیگر؛ اگر می خواهید یک وبلاگ نویس حرفه ای باشید، بد نیست با تمام امکانات سرویس دهنده خود آشنا شوید و از آنها به شکل بهینه استفاده نمایید.

۷. توجه بیش از حد به ظواهر به جای مطالب

برخی به جای اینکه به ایجاد محتوایی بهتر فکر کنند، بیشتر دغدغه زیبا تر بودن وبلاگشان را دارند، البته زیبایی در هر شکلش خوب است و به حرفه ای تر شدن کار کمک می کند، اما به یاد داشته باشیم که مخاطبان برای دیدن صرفا یک وبلاگ زیبا معمولا به آدرس شما مراجعه نمی کنند، بلکه برای آنها به طور طبیعی چیزی که اهمیت دارد، محتوایی است که ارائه می شود، سعی کنید تمرکز خود را بیشتر روی محتوای وبلاگ قرار دهید تا روی ظواهر، در ضمن توجه کنید که جلوه های ظاهری موجب افزایش حجم کلی قالب وبلاگ شما نشوند.

۸. نداشتن پشتیبان از مطالب وبلاگ

برخی صرفا مطالبشان را در وبلاگ خود نوشته و آن را منتشر می کنند، با اینکه ممکن است مطالب آنها، بسیار برایشان پراهمیت باشد، اما بر حسب عادت و یا بی توجهی، هیچ پشتیبانی از نوشته های خود ندارند، واقعیت این است که این کار چندان به صلاح نیست، در دنیای وب اتفاقات ناخواسته زیادی ممکن است رخ دهد که موجب آسیب رسیدن به اطلاعات کاربران شود، بهتر است همیشه یک نسخه به عنوان پشتیبان مطالب خود داشته باشید یا از قسمت مربوط به گرفتن نسخه پشتیبان در برخی سرویس های وبلاگی استفاده کنید، تا حاصل زحماتتان یک شبه دود و به هوا فرستاده نشود!

۹. درج تصاویر به صورت خام و با حجم بالا در وبلاگ

یک اشتباه دیگر وبلاگ نویسان غیر حرفه ای، انتشار تصاویر در وبلاگ به صورت خام و کم حجم نشده است، معمولا دیده می شود که کاربران تصاویر گرفته شده توسط دوربین های دیجیتال یا گوشی های تلفن همراه را بدون اعمال تغییری به صورت مستقیم در وب منتشر می کنند، این کار سبب بارگذاری بسیار کند و بعضا عدم بارگذاری تصاویر خواهد شد، چرا که تصاویر خام، معمولا از حجم بیشتری برخوردارند و مناسب انتشار در فضای وب نیستند، بهتر است آنها را با برنامه های گرافیکی و طراحی نظیر فتوشاپ، کم حجم کرده و برای انتشار در وب آماده کنید، این کار سبب می شود که صفحات وبلاگ شما با سرعت بیشتری بارگذاری شوند و کاربرانتان به راحتی از صفحات مختلف دیدن کنند.

۱۰. استفاده از دامنه های رایگان برای وبلاگ

یکی از اشتباهات رایج وبلاگ نویسان غیر حرفه ای این است که برای وبلاگ خود، چندین دامنه برای ورود در نظر می گیرند، مثلا در چند سیستم ارائه دهنده دامین رایگان، ثبت نام کرده و از آدرس آنها در کنار آدرس اصلی استفاده می کنند، این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود، چرا که هم از نظر بازدیدکننده گان موجب سردرگمی آنها می شود و هم مخصوصا از نظر موتورهای جستجو موجب تقسیم و کاهش پیج رنک وبلاگ و یا حتی حذف از لیست نتایج جستجو خواهد شد.

  • ali alibaba
  • ۰
  • ۰

سئو منفی چیست ؟ تشخیص و جلوگیری از سئو منفی

سئو منفی چیست ؟ تشخیص و جلوگیری از سئو منفیReviewed byMehdionOct 10Rating:4.5سئو منفی چیست ؟ تشخیص و جلوگیری از سئو منفیسئو منفی چیست ؟ تشخیص و جلوگیری از سئو منفی,سئوی منفی Negative SEO چیست,سئو,سئو سایت,سئو وب سایت,سئو وردپرس,سئو منفی,درآوردن سایت از سئو منفی,سئو بد,سئو کلمه

سئوی منفی Negative SEO چیست؟

سئو سایت

هر زمان شخصی تلاش کند که جایگاه شما را در نتایج جستجوی گوگل پایین بیاورد و از این طریق بازدید سایت شما را کاهش دهد در حال انجام سئوی منفی است. سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هدفی جز بهبود جایگاه شما در کلمات کلیدی مشخص و جذب بازدیدکننده از متورهای جستجو ندارد، سئوی منفی فعالیت هایی عموما خارج از مجموعه شماست برای مقابله با موفقیت تان!

 زمانی که گوگل «الگوریتم پنگوئن» را در آوریل سال ۲۰۱۲ (فروردین ۱۳۹۱) معرفی کرد. لینکها اهمیت ویژه ایی پیدا کردند و گوگل سایتهایی را که به خرید و فروش لینک می پرداختند را جریمه کرد.

گوگل در صحبت های خود نسبت به سئوی منفی بسیار محتاط است و تا جایی که بتواند وجود آن را نفی میکند. در گوگل صفحه ای وجود دارد که قوانین اصلی خود را معرفی کرده است، تا قبل از سال ۲۰۰۳ در جمله ای نوشته شده بود “هیچ راهی وجود ندارد که رقیب شما جایگاهتان را در گوگل به خطر بیاندازد یا شما را از ایندکس خارج کند.

ولی در ژانویه ۲۰۰۳ یک عبارت “تقریبا” به ابتدای این جمله اضافه شد که از اولین نشانه های سئوی منفی در اینترنت می باشد. در آن زمان برای سئوی منفی، بیشتر از طریق دستکاری فایل robots.txt و یا هک کردن سایت ها مشکلاتی ایجاد میکردند.

گوگل با ارائه ابزار جدید خود به نام Disavow links نسبت به این تهدید خطرناک واکنش نشان داد و وبمسترها را در محافظت از سایت هایشان کمک کرد.

نشانه هایی از سئوی منفی برای سایت شما

نشانه هایی وجود دارد که یک وبمستر میتواند از طریق آنها رفتارهای مشکوک دیگران برای ایجاد سئوی منفی در سایت خود را شناسایی کند، برای اینکار شما باید ابزارهای مدیریتی مناسبی مانند وبمستر گوگل و یک آمارگیر دقیق و قدرتمند را در اختیار داشته باشید. نمونه هایی از این نشانه ها به شرح زیر است:

  • لینک به سایت شما از انجمن و فروم های خارجی.
  • دریافت تعداد زیادی لینک از دامنه های عجیب با آدرس هایی مانند .ru .cz .pl .biz و غیره. همه ی این لینک ها غیرطبیعی نیستند ولی برای یک سایت ایرانی دریافت بک لینک زیاد از این گونه آدرس ها کاملا غیرطبیعی خواهد بود.
  • تعداد زیادی بک لینک از وبلاگ های غیر مرتبط و گوناگون.
  • لینک هایی با متن یکسان و از چند دامنه مشخص، بعنوان مثال در عبارتی مشخص لینک سایت شما در فوتر و سایدبار (در عمل همه ی صفحات سایت) چند سایت نامعتبر قرار داده شده باشد.
  • دریافت بک لینک از سایت های غیراخلاقی، سایت های شرط بندی و مشابه آنها.

نکته مشترک میان همه موارد بالا، بی ارزش و اعتبار بودن آنها و از همه مهمتر قیمت پایین این گونه لینک ها می باشد. بطوریکه رقیب شما میتواند با هزینه ای اندک تعداد زیادی لینک نامناسب به سایت شما سرازیر کند.

البته بیشتر سایت های ایرانی نیازی به نگرانی در این باره ندارند و درآمد آنها از اینترنت به قدری بالا نیست که رقیبان برای سرنگون کردنشان هزینه کنند ولی زمانیکه صحبت از تجارت های پردرآمد و رقابت های سنگین میشود همه چیز تغییر خواهد کرد!

در این میان مواردی مشاهده میشود که افراد به دست خود تکنیک های سئوی منفی را روی سایتشان انجام میدهند! تبلیغات مختلف برای فروش تعداد زیادی لینک با پیج رنک های ۲ و ۳ در ازای قیمت پایین در واقع بدترین دام برای یک وبمستر است. به جای جمله ای مانند ‘خرید ۵۰ لینک رنک ۲ فقط ۱۰۰ هزارتومن’ باید بخوانید ‘با ۱۰۰ هزارتومن سایت خود را نابود کنید’.

راههای جلوگیری از سئوی منفی

  1. ایمیل:
    از سرویس دریافت ایمیل گوگل وبمستر تولز استفاده کنید و همچنین اطلاعات خود را در بینگ وبمستر تولز به روز رسانی کنید تا در هنگام دریافت پیغامی آن را دریافت کنید.توصیه ما به شما این است که بر روی حالت هفنگی ( Weekly ) قرار بدهید اما حالت های ماهانه و روزانه هم خوب هستند.
  2. گوگل
    الف) برای نام سایت خود اخطار ( Alert ) قرار دهید.
    ب)  برای آدرس سایت اخطار قرار دهید.
    ج)  برای کلماتی که ممکن است از طریق آنها سایت شما صدمه ببیند اخطار قرار دهید.این کار را به صورت site:yourdomain.com keyword انجام دهید.
  3. گوگل آنالیتیکز:
     از طریق این آموزش برای گوگل انالیتیکز اخطار تنظیم کنید.اخطار را در بخش های زیر تنظیم کنید:
    الف) افت ناگهانی و شدید آمار بازدید
    ب) افزایش میزان Bounce Rate
  4. بررسی سایت:
    سایت خود را در بازه های زمانی متفاوت مورد بررسی قرار دهید.و چک کنید که ایا سایت شما افت شدید داشته  و یا حتی از نتایج به طور کل حذف شده اید یا نه.
  5. ردیابی لینک ها:
    لینک های ارسال شده به وبسایتتان را از طریق سایت هایی مانند Open Site Explorer یا AHREF’s مورد بررسی قرار دهید.فاکتورعای لینک ها را مورد بررسی قرار دهید مقصود ما از فاکتورها نکاتی است مانند Authority که تاثیر مستقیم در سایت شما دارند.اگر تغییر شدید و قابل بررسی ای در لینک ها و فاکتورهای مورد بررسی دیدید دقت خود را افزایش دهید.
  6. بررسی لینک های ورودی جدید:
    این بخش کمی پیچیده و سخت است.اما زمانی که یاد گرفتید خیلی سریع تر خواهد شد و ما با یکی از تکنیک های Link Building آشنا خواهید شد.وارد پنل گوگل وبمستر تولز و بینگ وبمستر تولز خود بشوید و لیست سایت هایی که به شما لینک داده اند ( Referring domains ) مربوط به ماه های قبل و ماه قبل را دریافت کنید و در کنار هم قرار بدید.آنهایی که ۲ بار آمده اند را حذف کنید و لیست را محدود به سایت هایی کنید که فقط یک بار به شما لینک داده اند.این دسته از لینک ها را برای بررسی موارد عحیب و شک برانگیز مورد بررسی قرار بدهید.همه چیز را مورد بررسی قرار دهید حتی به وبسایت ها سر بزنید و Anchor text و یا مکانی که لینک قرار گرفته اند را مورد بررسی قرار دهید.

نتیجه: سئو منفی از روشهای محبوبی است که در مقابل وب سایت های جدید و بدون رتبه ثابت موفق است و پیش زمینه سال ۲۰۱۲ است. حتی اگر تا به حال به وب سایت شما حمله ای نشده است شما باید بعنوان وبمستر از کلیه شرایط و لینک های وب سایت خود مطلع و آگاه باشید و بطور منظم لینک های ورودی و ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید تا مبادا اسیر حملات رقبای خرابکار باشید. اگر خدای نکرده وب سایت شما مورد حمله ناگهانی قرار گرفت و رتبه وب سایت شما بیکباره کاهش یافت یادتان نرود که از ابزار Disavow Link حتماً کمک بگیرید.

  • ali alibaba
  • ۰
  • ۰

آموزش استفاده از تگ های h1 تا h6 و تاثیر آن روی سئو

آموزش استفاده از تگ های h1 تا h6 و تاثیر آن روی سئوReviewed byMehdionOct 16Rating:5.0آموزش استفاده از تگ های h1 تا h6 و تاثیر آن روی سئوآموزش استفاده از تگ های h1 تا h6 و تاثیر آن روی سئو,تگ های اچ 1 تا اچ 6,تگ های h1 تا h6,آموزش تگ h1,تگ,سئو,سئو سایت,h1 برای عنوان پست یا مقاله که فقط باید 1

آموزش استفاده از تگ های h1 تا h6 و تاثیر آن روی سئو

از تگ های H1 تا H6 برای عنوان ها و تیترها استفاده می شود.به ترتیب H1 مهمترین سر تیتر به حساب می آید همچنین h1 درشت ترین تیتر نسبت به بقیه را دارا می باشد و باید برای کلمه ی مهم یا عنوان استفاده شود. توصیه می شود جهتبهینه سازی سایت حتما از این سرتیترها استفاده شود زیرا این خاصیت بسیار برای موتورهای جستجو حائز اهمیت می باشد.

سئو و تگ های اچ

نحوه استفاده از تگ های h1,h2,h3,h3,h4,h5,h6

  • h1 برای عنوان پست یا مقاله که فقط باید یک بار از آن در صفحه استفاده شود
  • h2 برای عناوین داخل مطلب و بهترین تعداد استفاده از آن ۲ الی ۵ بار است
  • h3 برای زیر عنوان های داخل مطلب و تعداد استفاده تا ۶ عدد
  • h4  جهت عنوان منوها یا عنوان نظرات و تعداد استفاده از آن بدون محدودیت است
  • h5 جهت عنوان منوهای سایت  و تعداد استفاده از آن بدون محدودیت است
  • h6 جهت عنوان فوتر (footer) سایت  و تعداد استفاده از آن بدون محدودیت است

خودداری از استفاده پیش از حد

استفاده از تگ های h1 تا h6 ، تقریبا تعین تکلیف برای ربات ها یا خزنده های موتور های جستو جو است . پس در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید و حواستان به کلماتی که درون آنها قرار میگیرد باشد.

  • ali alibaba
  • ۰
  • ۰

۴ افزونه کاهش حجم تصاویر و افزایش سرعت وردپرس

4 افزونه کاهش حجم تصاویر و افزایش سرعت وردپرسReviewed byMehdionNov 7Rating:5.04 افزونه کاهش حجم تصاویر و افزایش سرعت وردپرسافزونه های افزایش سرعت سایت وردپرس,4 افزونه کاهش حجم تصاویر و افزایش سرعت وردپرس,بهینه سازی تصاویر,بهینه سازی سایت,بهینه سازی وب سایت,سئو وب سایت,بهینه سازی

چند افزونه کاهش حجم تصاویر و افزایش سرعت وردپرس

با توجه بر این که سرعت سایت یکی از فاکتور های نسبتا مهم در سئو و بهینه سازی سایت میباشد امروز تصمیم بر آن گرفتیم تا در این مطلب در مورد کاهش حجم تصاویر که یکی از عوامل مهم در کاهش سرعت میباشد, صحبت کنیم و چند افزونه وردپرس در جهت کاهش حجم تصاویر در اختیار شما کاربران سئو وب سایت قرار دهیم.کاهش حجم

در مورد اینکه این که یکی از فاکتور های نسبنا مهم در گوگل سرعت سایت است هیچ شکی وجود ندارد و تصاویر نقش مهمی در این مورد ایفا می کنند و کم حجم کردن آنها بیش از ۳۰ درصد در افزایش سرعت نقش دارد. برای رفع چنین مشکلی یا باید تصاویر را خودتان به صورت دستی کم حجم کنید که امری زمان بر است,اما جای نگرانی نیست چون سیستم های مدیریت محتوا پلاگین های زیادی در این مورد دارند که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره میکنیم …

  1. پلاگین اول Hammy نام دارد, این پلاگین به شیوه ای بسیار ساده و در عین حال هوشمندانه ، تصاویر موجود در مطالب را بهینه سازی می کند . در واقع هنگامی که شما تصاویر را در مطلب خود قرار می دهید ، Hammy بر اساس حجم آن مطلب ، سایزهای مختلفی از آن تصویر را تولید می کند . اکنون وقتی که کاربر به وبسایت شما مراجعه می کند ، تصاویر را در مناسب ترین سایز به کاربر نشان می دهد ( گاهی اوقات کوچکترین اندازه ) . این کار باعث می شود که صفحات وبسایت شما با سرعت بالاتری بارگذاری شوند . مخصوصا این روش بهینه سازی برای کاربران تلفن های همراه نیز بسیار موثر واقع خواهد شد .صفحه دانلود و توضیحات این پلاگین در وردپرس

۲. اگر در وبسایت از عکس های بسیار با کیفیت استفاده می کنید ، حتما با مشکل حجم بالای آنها مواجه هستید . اگر می خواهید حجم اینگونه تصاویر را بدون افت کیفیت کاهش دهید ، می توانید از پلاگین CW Image Optimizer استفاده کنید . البته قبل از نصب این افزونه به شما گوشزد می کنیم که راه اندازی این پلاگین کار آسانی نیست . مخصوصا اگر وبسایت شما روی یک هاست اشتراکی باشد . صفحه دانلود و توضیحات این پلاگین در وردپرس

۳. پلاگین سومبا نام EWWW Image Optimizer کارش کم کردن حجم تصاویر بدون کاهش کیفیت آنها است . در واقع همان کار CW Image Optimizer را انجام می دهد اما با این تفاوت که راه اندازی آن مشکل نیست . یک راهنمای قدم به قدم برای راه اندازی آن در صفحه ی این پلاگین به شما داده خواهد شد که کارتان را بسیار راحت می کند. صفحه دانلود و توضیحات این پلاگین در وردپرس

۴. در این مطلب سه پلاگین به شما معرفی کردیم که کارشان کم کردن حجم تصاویر بود . اما اگر تا این لحظه از دو پلاگین مذکور استفاده نکرده اید ، باز هم دست نگه دارید . زیرا شاید پلاگین WP Smush.it برای شما مناسب تر باشد . این پلاگین از سرویس Smush.it شرکت یاهو به منظور بهینه سازی و کم کردن حجم تصاویر استفاده می کند . مهمترین مزیت این پلاگین نسبت به دو پلاگین قبلی این است که نیازی به پیکربندی خاصی ندارد . فقط آن را نصب کرده و فعال کنید . حالا هر تصویری را که آپلود کنید به صورت اتوماتیک بهینه سازی شده و حجم آن کاهش داده می شود . صفحه دانلود و توضیحات این پلاگین در وردپرس

  • ali alibaba
  • ۰
  • ۰

Bounce rate چیست ؟ و روش های کاهش Bounce rate

Bounce rate چیست ؟ و روش های کاهش Bounce rateReviewed byMehdionNov 21Rating:5.0Bounce rate چیست ؟ و روش های کاهش Bounce rateBounce rate چیست ؟ و روش های کاهش Bounce rate,بهینه سازی سایت,خدمات سئو,سئو سایت,کاهش میزان خروج از سایت,راه های کاهش Bounce rate,Bounce rate,نرخ گزافه گویی

Bounce rate چیست ؟ و روش های کاهش Bounce rate

کاهش bounce rate

Bounce rate یا همان نرخ گزاف گویی عددی مابین ۰ تا ۱۰۰ درصد میباشد که نشان دهنده میزان فعالیت کاربران (تعداد بازدید و زمان بازدید) در سایت شما است. هرچه این عدد به صفر نزدیک تر باشد نشانه فعالیت بیشتر کاربران در سایت شما می باشد.

رتبه های زیر ۴۰% به معنی خیلی خوب , بین ۴۰ تا ۷۰% به معنی متوسط و بالای ۷۰% به معنی ضعیف هستند.

روش های برای کاهش میزان خروج کاربران :

  1. ایجاد بخش مطالب مرتب در آخر هر پست
  2. ایجاد فرمت مناسب برای محتویات درج شده
  3. ایجاد محتویات قابل فهم و کوتاه برای بازدیدکننده
  4. ایجاد صفحات فرود برای سایت که باعث هدایت ترافیک هدفمند به سمت سایت از طریق موتورهای جستجو شوند
  5. متوقف کردن کانالهایی که باعث می شوند ترافیک با کیفیت پایین به سمت سایت شما هدایت کنند
  6. محتوای سایت خود را بهبود دهید
  7. در محتوای صفحات خود به تعداد زیادی از صفحات لینک دهید
  8. قرار دادن فاصله زیاد بین پاراگراف های متن موجود در صفحات
  9. استفاده از استایل و فونت های خوانا برای متن ها
  10. استفاده از تصاویر در مطالب
  11. و …

با استفاده از همین نکات ساده می تونید اعتبار مطالب خودتون رو نزد موتورهای جستجو افزایش بدید و ترافیک و رتبه های بهتری رو دریافت کنید.
امیدوارم این مطلب به دردتون خورده باشه.در صورتی که نکته ای جا مونده از بیان اون در بخش نظرات دریغ نکنید.

  • ali alibaba
  • ۰
  • ۰

متا تگ Description چیست؟ آموزش و تاثیر آن در سئو

متا تگ Description چیست؟ آموزش و تاثیر آن در سئوReviewed byMehdionNov 27Rating:5.0متا تگ Description چیست؟ آموزش و تاثیر آن در سئومتا تگ Description چیست؟ آموزش و تاثیر آن در سئو,متا تگ Description چیست؟ آموزش و تاثیر Description در سئو سایت,متا Description,متا توضیحات,Description سئو.

متا تگ Description چیست؟ آموزش و تاثیر آن در سئو

متا تگ توضیحات یا همان Meta Description متن و توضیحی در مورد صفحه یا وب سایت میباشد که در نتایج گوگل زیر عنوان نتایج قرار میگیرد و در بین متا تگ های دیگر جزو مهم ترین متا به شمار می آید و از اهمیت بالای برخور دار است.

متا

نحوه قرار گیری آن در سایت:

این متا باید مابین دو تگ head در قالب قرار گیرد,لزوم استفاده آن فقط برای موتور های جستجو می باشد و در سایت مخفی و به کاربران نمایش داده نخواهد شد. نمونه :

<html>
<head>

<meta name=”description” content=”توضیحاتی در مورد سایت” />

</head>
<body>
</body>
</html>

شما مجاز به نوشتن حداکثر ۲۵۵ کاراکتر در این متا هستید و نوشتن بیش از این به دلیل نمایش ندادن موتور های جستجو توصیه نمیشود. سعی کنید از جملات و کلمات مرتبط با صفحه خود در Description بیشتر استفاده کنید.

اجتناب کنید از:

۱. نوشتن متنی در متا تگ توضیحات که هیچ ارتباطی با متن آن صفحه ندارد.
۲. پر کردن متا تگ توضیحات با استفاده از کلمات کلیدی.
۳. کپی کردن متن صفحه در متا تگ توضیحات
۴. استفاده از توضیحات کلی و مبهم مثل : “این یک صفحه از سایت است.” یا ” صفحه ای در مورد سئو! ”
۵. استفاده از یک متن در متا تگ توضیحات همه صفحات سایت یا تعداد زیادی از صفحات سایت.

دوری از تکراری بودن Description :

برای هر صفحه یا پست خود یک متا Description اختصاصی بنویسید, داشتن متای توضیحات خاص برای هر صفحه باعث  کمک زیادی به گوگل و کاربران خواهد شد.

Description در سئو و رتبه سایت نقش زیادی ایفا میکند پس با رعایت مواردی که ذکر شد باعث بالا رفتن رتبه سایت خود شوید.

  • ali alibaba